Jak zmotywować się do treningu? Pięć skutecznych sposobów – ZdrowyStudent.pl
English (en)English Ukraine (ua)Ukraine

Jak zmotywować się do treningu? Pięć skutecznych sposobów

Nawet najbardziej aktywne i wysportowane osoby mają takie dni, kiedy najchętniej zrobiłyby sobie wagary od ćwiczeń. A takie folgowanie sobie prowadzi do coraz częstszych przerw i marnowania efektów, które do tej pory udało się osiągnąć. Co zrobić, kiedy naprawdę nie chce ci się ćwiczyć?

1. Załóż strój

Tak, naprawdę! Przebierz się w strój, w którym zwykle trenujesz. Załóż dres, zasznuruj buty, na ręce zapnij sportwatch, jeśli go używasz. Kiedy to zrobisz jest niemal pewne, że jednak pójdziesz ćwiczyć, bez stosowania kolejnych sztuczek. Najtrudniej jest zmusić się właśnie do tego pierwszego kroku, po którym wszystko idzie już z górki ? wskakujesz na standardowy tryb i zapominasz, że nie chciało ci się ruszać.

2. Włącz muzykę

Jeśli jednak powyższy sposób zawiedzie, nie zdejmuj od razu swoich butów. Załóż słuchawki i włącz muzykę, której zwykle słuchasz w trakcie trakcie treningów. Ważne jest, żeby była ona dynamiczna i kojarzyła ci się z ruchem. Słuchanie muzyki w stroju do ćwiczeń niemal na pewno poskutkuje tym, że nie będziesz mógł ustać w miejscu.

3. Obejrzyj motywujące wideo

Muzyka nie zadziałała? Pozostając w stroju do ćwiczeń znajdź w internecie wideo, na którym ktoś przeprowadza trening podobny do twojego i robi to dobrze. Patrzenie na osiągnięcia innych w twojej ulubionej dziedzinie sprawia, że chcesz ich doścignąć. Zwłaszcza że na takich nagraniach ćwiczenia wcale nie wyglądają na trudne i wykańczające.

4. Stań przed lustrem

W sytuacji, gdy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, spróbuj jeszcze spojrzeć na siebie w lustrze. Jeśli dopiero zaczynasz o siebie dbać zastosuj wizualizację celów, czyli przyjrzyj się sobie i wyobraź, jak możesz wyglądać po kilku tygodniach regularnych treningów. Zwizualizuj sobie siebie za kilka miesięcy. Trenujesz od dawna i masz już ładną rzeźbę? Napnij mięśnie i zobacz, jak dobrze wyglądasz. Na pewno chcesz sobie odpuścić, skoro masz tak spektakularne efekty?

5. Tylko trochę

Załóżmy, że to naprawdę nie jest twój dzień i żadna sztuczka nie jest w stanie przekonać cię do tego, żeby jednak wziąć się do roboty. W takiej sytuacji daj sobie fory, ale nie całkowicie. Odpuszczanie treningu może ci wtedy wejść w nawyk, a tego przecież nie chcesz. Wybierz kompromis: poruszaj się tylko trochę. Jeśli masz w grafiku bieg na 10 kilometrów, skróć ten dystans o połowę. Trzy serie każdego z ćwiczeń na siłowni? Zrób tylko po jednej. Nawet jeśli faktycznie pozostaniesz przy takim planie minimum, twoje ciało będzie zadowolone, ale jest spora szansa, że kiedy już zaczniesz, bez trudu zrobisz cały trening.

Napisz do nas!